lunes, 7 de mayo de 2007

EXPERIÈNCIES TIC A L'EDDUCACIÓ INFANTIL

A aquest tema es recullen diferents experiències que es porten a terme en aules d’educació infantil.
Hi ha un gran recull d’activitats on es fa ús d’una gran quantitat de recursos tecnològics: camera de fotos digital, PowerPoint, canó de projecció de vídeo, pantalla de projecció, programes de tractament d’imatges, programes d’escritura, escàner i impressora.
En tots aquests recursos podem crear moltes activitats motivadores per als alumnes en les quals a més d’aprendre, prenen contacte amb aquelles tecnologies que estan presents a les seues vides.
És impressionant com han evolucionat les TIC, i com aquestes s’han anat introduint desde el nivell educatiu més baix.
L’altre dia vaig fullejar la revista del mes de Maig “Maestra de Primaria Primer Ciclo”. En les últimes planes hi havia una proposta de treball a l’aula, anomenat: “què és un ordinador?”
En primer lloc hi havia un text informatiu: què és un ordinador, diferències en altres dispositius, tipus d’ordinadors, etc. Després hi havia uns exercicis de comprensió lectora.
Després de comparar l’article i les activitats de la revista amb el capítol del llibre em vaig trobar una contradicció:
Com és possible que segons el llibre de J. Cases i M.R. Torrescasana a l’aula d’infantil es treballen en tants recursos tecnològics a l’aula, i a la revista (siguent per a nens d’un nivell educatiu superior) sols ens introdueixen què és un ordinador?
Els nens a l’època que viuen ja deurien saber de sobra què és un ordinador, no? Doncs molts d’ells segur que en tenen un a casa.

No hay comentarios: