domingo, 20 de mayo de 2007

TIC AL CEIP "RAFAEL COMENGE" (ALBERIC)

Aquest cap de setmana he estat cuidant una nena de 7 anys. És una nena molt activa, i cada 10 minuts estàvem fent una cosa o altra.
Una de les coses que vam fer va ser veure una pel.licula en DVD. Hem vaig quedar flipant quan vaig veure la soltura que tenia la nena per a manejar-se el DVD. Deuria tindre tot els pasos a seguir molt ben memoritzats, doncs a mesura que anava realitzant cada pas, anava diguent-lo en veu alta.
Després d'una estona, com és normal en ella, es va avorrir de veure la peli i ens vam posar a fer un altra cosa.
En aquesta ocasió, em va mostrar un DVD que tenia amb fotografies del curs anterior (primer de primària).
El menú del DVD es dividia en diferents parts: inici de curs, festes de l'escola (pasqua, carnavals, falles, dia de la pau), excursions realitzades durant el curs...
També es trobava al menú una opció per a veure totes aquestes parts seguides, una darrere de l'altra.
Nataly, que així es com li deien a la nena, va triar l'opció de veure totes les parts.
Un text introduia un xicotet resum d'allò que podiem trobar a cada part. Després li seguia una gran quantitat de fotografies que anàven acompanyades amb les B.S.O. de algunes pel·licules de Disney.
Em vaig adonar, que quan va vindre la part de les excursions Nataly va desviar la seua atenció, i feia el possible per a desviar la meua també. Vaig pensar, que com sempre, estava avorrida i volia passar a fer un altra cosa, però em digué que no volia veure eixes fotografies perque ella no eixia en ninguna perquè havia estat malalta en varies ocasions i no havia pogut assistir a les excursions, i aleshores no mostrava cap interés per veure a la resta de companys de classe.
Passarem a un altra activitat. Aquesta vegada calcàvem dibuixos d'altres llibres i després els pintàvem. Com en aquesta activitat no teníem molt de diàleg, vaig decidir fer-li algunes preguntes sobre el DVD que havíem vist anteriorment.
Nataly em digué que no havíen participat cap de tots els de la classe en l'elaboració del DVD. No teníen ordinador a l'aula. Ni tan sols havíen participat en l'elaboració del text que acompanya a cada grup de fotografies, cosa que em va extranyar perquè aquest text era molt sencill i si que podia passar per un text elaborat per nens de primer curs d'ed. primària.
Allò que a primera vista m'havia semblat una activitat per a treballar les TIC a l'aula, després de la conversa amb Nataly, em vaig adonar que aquest DVD no era el resultat d'una experiència TIC a l'aula, sinò simplement una gran currà del mestre/tutor i un simple record per als nens de la classe.

No hay comentarios: