miércoles, 18 de abril de 2007

FEM FOTOS



Els objectius de l'activitat són:
- Començar a diferenciar entre el món real i les imatges que el volen representar.
- Aprendre a associar imatges parcialitzades amb el seu conjunt corresponent.
- Observar i descriure els elements que apareixen en una imatge fixa.
- Produir missatges audiovisuals senzills utilitzant diferents mitjans (foto, transparència, enregistrament en un casset, enregistrament en vídeo, etc.).
- Aprendre a posar un títol i el nom de l'autor/a a cada producció.
- Usar el disparador de la camera de foto.

El material principal que fa servir és la càmera fotogràfica.

Hi poguem destacar tres grans blocs d'activitats. El primer bloc seria la presentació de la càmera, com funciona, per a qué serveix,etc. El segon gran bloc serien activitats per a practicar al´`o que han aprés (fer fotografies lliures). Ilúltim gran bloc seria el treball a partir de les imatges obtingudes.
Aquelles activitats que més m'han agradat són:
- Aquella en la qual els alumnes havien de fotografiar fora del aula allò que vuiguren, ja que són lliures i veus la imaginació de cada nen o que tots retraten allò que té un valor sentimental per a ells o que és significatiu en les seues vides.
- Aquella de fixar-nos si a la imatge li faltava alguna "coseta". Posaven la foto al mig d'un foli en blanc i allò que faltava o dibuixaven els nens. Però i hauríen fotografíes on seria complicat dibuixar allò que falta per a un nivell d'infantil.
Aquesta activitat m'agradat molt perquè treballen una eina que van a utilitzar moltíssim. És un material(la càmera fotogràfica) que podem utilitzar tots els dies i constanment. I lo millor de tot es que la càmera guarda imatges que sempre ens fan recordar allí on hem estat o allò que hem vist.
Jo tinc moltes fotos de quan era petita perquè a la meua mare li agrada molt fer fotos i ademés després guardes el record. I de vegades em diu: tu tenrecordes quan anarem....??
I jo la veritat, li responc, menrecorde perquè ho veig constanment a les fotografies o sino no m'enrecordaria per a res.

Desde que tinc càmera digital encara m'agrada més fer fotos, i a més, està el msn, que penges les fotos al espai o te la poses al recudret de la foto. Doncs tinc moltes fotos de quan vaig en les amigues de festa, de pascua, quan ixc els dijous en les de la classe,etc. I moltes vegades la meua mare em fa la broma i em diu:
- Quan tingues fills no s'aborriran no, es poden passar el dia vegent fotos. I tú ja tens faena diguent-los qui es cadascú!!!!









2 comentarios:

Sandra Salvador dijo...

Dos comentarios en un momento, me paso, pero me ha hecho gracia ver la foto de la comida. Que bien nos lo pasamos. A ver cuando se hace la cena de practicas, ¡que necesitamos salir ya! ¡Tanto blog y tanto trabajo acabarán conmigo!

Que fort dijo...

Yo creo que ya no haremos la cena... QUE PENA!!!!!
Y todo por culpa del señor Alejandro, porque confianza con él ninguna XD
A ver si me paso por tu blog y te dejo algo.