miércoles, 18 de abril de 2007

Competències de les tecnologies audiovisuals

Val, dons de les competències bàsiques del primer cicle del ESO:
- Sé escanejar imatges, perquè tinc escàner a casa i seguint les instruccions i palpant botons vaig aprendre.
- De la càmera fotogràfica digital sé molt poques funcions. Només engegar-la i apagar-la, fer fotografies, borrar les fotografies desde la càmera, vore les fotografies en la càmera, el zoom (apropar i allunyar) fer vídeos, i una funció que ha sigut l'última que he aprés i per necessitat, és aquella del automàtic.
La necessitat va surgir perquè sempre que les meues amigues i jo ens voliem fer una foto i no trobavem a ningú prop per a que ens la fera, ens l'havíem de fer nosaltres mateixa, i clar, damunt que estas`posant pa la foto, estàs aguantant la càmera.... donc quan premies el botó per a fer la fotografia la càmera es movia i la foto eixia torta. Aleshores vaig començar a tocar botons fins que vaig descobrir el del automàtic. D'aquesta forma com no hem de prémer ningún botó, sols subjectar la càmera, les fotografies ixen més rectes i molt millor.
Que les fotos m'eixiren tortes m'ha obligat també a retocarles un poc en el programa Microsoft Photo editor. En aquest programa les retoque per a que es quede la imatge centrada, o la pase a l'escala de grisos o li canvie el tamany.
-Pel que fa a la càmera de video també la maneje un poc, perquè també tinc a casa. Pero sols sé enxegar-la i apagar-la, grabar vídeo i el zoom. Açò m'ho han ensenyat els meus pares perque jo era menuda (uns 8 anys) i de vegades en feia comboy grabar i sols m'ensenyaren allò bàsic. Ja no sé res més pel que fa a la càmera de video perquè no la utilitze quasi.
A l'escola em gastat poc les noves tecnologies. A primer d'ESO vaig tindre informàtica, però com que era una optativa no feiem gran cosa. També com els ordinadors eren novetat per a molts de nosaltres allò q feiem era crear carpetes, moure el ratolí, les funcions de cada botó del ratolí i un poc de word.
En canvi, em va sorprende molt el curs passat quan estava al pràcticum I vaig entrar a un aula d'informàtica on hi havíen alumnes de segon de primària que ja entraven a internet, buscaven el programa Jclic i buscaven el projecte que estàven treballant amb el mestre sense dificultats.

No hay comentarios: