martes, 17 de abril de 2007

APORTACIONS DE LES TIC A L'EDUCACIÓ INFANTIL

És al.lucinant com es poden integrar les TIC al currículum d'educació infantil. Aquest recurs el podem treballar per igual en les tres àrees curriculars de l'etapa: descoberta d'un mateix, descoberta de l'entorn i intercomunicació i llenguatges.
És evident, que amb l'incorporació de les TIC a l'aula el paper del mestre canvia, i la seua metodologia també.
Abans el mestre era el transmisor dels coneixements, aquell que "ho sabia tot". Però en la societat de la informació en la qual vivim, el seu paper ha canviat i molt.
Ara els mestres ja no ho han d'ensenyar tot, doncs hi ha altres llocs (com per ejemple internet) que ens pot proporcinar tota la informació.
Però bé, ara penseu:
Quin aprenentatge és més significatiu? Aquell que ens proporciona el mestre a les aules o aquell que llegim a les pantalles dels nostres ordinadors?
Qui produeix més quantitat d'aprenentatge? Els mestres o internet?

Les TIC comporten a més un treball en equip, un treball que permeti seqënciar els continguts i adequar-los a les necessitats de l'entorn en el qual es treballa. Però està clar que tots els membres no están dispostos a incorporar les TIC a l'aula, o incorporar-les de la mateixa manera. Per tant, quin treball en equip comporta açò?

No hay comentarios: